Janakkalan kunta ottaa käyttöön asiakaspalveluteesit
Janakkalan strategian tavoitteisiin on kirjattu, että kunnan asiakaspalvelu on erinomaista. Tähän tähdätään mm. yhdessä henkilökunnan kanssa muotoiltujen asiakaspalveluteesien avulla.
Janakkalan kunnassa on sitouduttu palvelemaan kaikkia asiakkaita seuraavin käytännöin:
Kuuntelemme aidosti
Kohtaamme asiakkaat yksilöinä, ystävällisesti ja kiireettömästi. Olemme tasapuolisia kaikkia kohtaan.
Olemme ymmärrettäviä
Viestimme selkeästi virkamieskieltä välttäen puhuttaessa ja kirjoitettaessa. Viestimme kohderyhmän huomioiden emmekä käytä omia lyhenteitä tai ammattislangia. Sähköiset palvelumme ovat helposti saavutettavia ja ajan tasalla. Perustelemme tekemisemme.
Teemme mitä lupaamme niin pian kuin mahdollista
Emme jätä asioita roikkumaan vaan saatamme ne maaliin. Reagoimme aina ripeästi yhteydenottoihin ja palautteisiin, vaikka heti ei olisikaan antaa vastausta tai toivottua palvelua.
Puhallamme yhteen hiileen
Edustamme kaikki Janakkalan kuntaa, palvelemme myös toinen toisiamme kuten asiakkaita emmekä pompota ketään paikasta toiseen. ( Apunamme on Telia Vip ja janakkala.fi) Jos emme itse tiedä, kysymme apua työkavereilta.
Kunnan asiakkailta, kuntalaisilta, kesäasukkailta, yrittäjiltä ja muilta kunnan kanssa asioivilta otetaan mielellään vastaa niin risuja kuin ruusuja palautekanavan kautta.